Gehele ICT inclusief maatwerksoftware
Skyliner regelt alle ICT voor DROS schoonmaakdiensten. Naast het ICT beheer is er door Skyliner een maatwerk softwarepakket ontwikkeld, waarin de volledige backoffice draait. Waarom kozen ze voor maatwerk? En waarom stapten ze niet over op een standaardpakket? Lees hieronder de ervaring van adjunct directeur Frank Lieferink en commercieel manager Wouter van Zanten; die veel verantwoordelijkheden hebben binnen Dros Schoonmaakdiensten.
Van markeerstift naar automatisering
Tot 2003 werden uren van het personeel bijgehouden op een groot vel papier met een markeerstift. Dit was een tijdrovende klus. Er was behoefte aan overzicht dat bereikt kon worden door het automatiseren van een aantal administratieve processen. In 2003 is Skyliner begonnen met het bouwen van maatwerk software voor DROS. In de loop van de tijd zijn er steeds meer functionaliteiten toegevoegd.
Frank legt uit: “Alles wat wij nodig hebben zit in één pakket. Personeelsdossiers, klantdossiers, afspraken, uren, planning… noem maar op. En het mooie is dat alles logisch met elkaar samenwerkt. Als iemand gegevens invoert, dan zijn alle betrokkenen direct op de hoogte. Hierdoor is er ontzettend weinig miscommunicatie wat leidt tot tevreden klanten.”
Maatwerk software de perfecte oplossing.
Frank vervolgt: “Om op de hoogte te blijven hebben we de afgelopen jaren oriënterende gesprekken gehad met diverse partijen die standaard software voor de schoonmaakbranche aanbieden. We kwamen erachter dat één oplossing niet bestaat. Er zijn meerdere pakketten nodig om de basis functionaliteiten die we nu hebben te kunnen vervangen. En die moeten dan weer gekoppeld worden. Geen van de pakketten heeft de uitgebreide functionaliteiten die ons eigen pakket wel heeft.
Wouter vult aan: “Bij ons is elke klant uniek. Het systeem is zo gebouwd dat er eenvoudig uitzonderingen gemaakt kunnen worden zonder dat wij het overzicht verliezen. Dat werkt perfect. Dit geeft ons een grote voorsprong ten opzichte van onze concurrenten.”
Bij Skyliner staat elke klant op één
Op onze vraag of Wouter en Frank tevreden zijn over de samenwerking met Skyliner hebben ze dezelfde mening: “Ze anticiperen op wat er bij ons speelt, ze zijn erg klantgericht. Er is een enorme snelheid in het oplossen van problemen en het beantwoorden van onze vragen. Ze zijn flexibel. Ze signaleren problemen en spelen daarop in. Daarnaast zijn ze creatief in het bedenken van oplossingen”.
Wouter: “Ze vragen altijd naar de prioriteit als je belt met een vraag of een probleem. En als het haast heeft word je direct geholpen. Wij hebben het gevoel dat bij Skyliner elke klant op één staat.”