Onverwachte groei is geen probleem
Wie op zoek is naar een schilder in Ede, komt al snel uit bij Achterberg Schilders. Dit familiebedrijf is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Waar Art Achterberg jaren geleden het schildersvak uitoefende met acht man personeel, is het bedrijf inmiddels gegroeid naar 80 collega’s. Deze groei brengt vanzelfsprekend ICT uitdagingen met zich mee waarop Skyliner de afgelopen jaren heeft geanticipeerd.
Het schilders spitsuur
Art Achterberg heeft tientallen jaren ervaring in het schildersvak. Van werken met een kleine ploeg tot het werken met een team van 80 man; hij heeft het allemaal meegemaakt. Art: “Met een groot schilders team komt er een uitdaging om de hoek kijken. Iedereen wil namelijk vroeg beginnen. Om zes uur ’s morgens was het hier altijd hectisch, omdat de schilders hun werkorders komen ophalen voordat ze kunnen vertrekken. Dit proces is inmiddels geautomatiseerd door middel van een nieuw softwarepakket. De ochtenden zijn nog steeds druk, maar verlopen wel probleemloos.”
Schaalbare oplossing
De server was aan vernieuwing toe. Skyliner kwam met een oplossing die perfect past bij een groeiend bedrijf: namelijk een hosted server. Dit betekent dat de server niet als een fysiek apparaat in het pand staat, maar dat er gebruik wordt gemaakt van de servers van Skyliner die in een datacentrum hangen. Het grote voordeel hiervan is de schaalbaarheid. Is er morgen meer ruimte nodig? Dan is dat vandaag nog geregeld. Plotselinge groei is geen enkel probleem.
Skyliner regelt alles
Art vervolgt: “Eigenlijk regelt Skyliner alles voor ons op het gebied van ICT. Computers, telefonie, een deel van de internetverbinding en alles wat daarbij komt kijken. Voor ons is continuïteit belangrijk. We moeten altijd bereikbaar zijn. Het is fijn dat één partij aanspreekpunt is en ervoor zorgt dat alles blijft werken.”
Advies bij overname
“We hebben afgelopen tijd diverse bedrijven overgenomen. Soms was het een hele puzzel om de ICT van de overgenomen partij in kaart te brengen en te integreren in ons eigen systeem. Je hebt het dan over oude mailadressen, telefoonnummers en het inrichten en aansluiten van werkplekken op de overgenomen locatie. Ik ben ontzettend blij dat Skyliner hier actief in meedenkt en adviseert.”
Perfecte service voelt als vanzelfsprekend
Als we Art vragen naar de kwaliteit van Skyliner, vertelt hij: “Het hoge serviceniveau voelt na al die jaren als vanzelfsprekend. Als bedrijf moet je kunnen vertrouwen op je ICT-leverancier, want net als veel andere bedrijven zijn ook wij erg afhankelijk van onze ICT-omgeving.”