Carlo is dit jaar gestart bij Skyliner als projectmanager en accountmanager binnen het team. Bent u benieuwd wie Carlo is en wat zijn ambities zijn? Tijd voor een korte kennismaking!
Van eigen ondernemer, via korfbal, naar Skyliner
Carlo heeft een achtergrond in de financiële dienstverlening. Hij is 33 jaar ondernemer geweest in dit vak. Bij de opbouw van het bedrijf heeft hij geleerd om in structuren te denken en alles te stroomlijnen.
Toen hij z’n bedrijf verkocht ging hij op zoek naar nieuwe uitdagingen. Carlo: “Ik heb wat omzwervingen gehad bij verschillende bedrijven en ook vrijwilligerswerk gedaan.”
Als we daarop doorvragen vertelt hij: “De plaatselijke korfbalvereniging had hulp nodig. Er was geen structuur. En die chaos omzetten naar structuur, daar houd ik van. Daar kan ik van waarde zijn. Ik heb van de club een onderneming gemaakt; inclusief heuse organigram. Ik houd ervan om in processen te denken. Ook binnen zo’n vrijwilligersclub. Doordat er structuur aangebracht is loopt de vereniging nu op rolletjes. Na verloop van tijd zocht ik iets waar ik nog meer mijn kwaliteiten kon inzetten. En toen kwam Skyliner op m’n pad.”
Altijd kijken waar het beter kan
“Skyliner trok mij direct omdat ze de klant van A tot Z willen ontzorgen. Dicht bij de klant staan past mij goed. Daarnaast is Skyliner de afgelopen jaren hard gegroeid en dat vraagt om meer structuur. Ook daarvoor kan ik mijn kwaliteiten inzetten. Hoe kunnen we onze diensten zo goed mogelijk inzetten voor de klant? En hoe past elke Skyliner medewerker binnen dat proces?”
Praktijk ervaring in de ICT
“In mijn eigen bedrijf was ik altijd de early adopter. Nieuwe innovaties in de ICT zijn vaak een hobbel bij het in gebruik nemen, maar daarna kun je processen efficiënter inrichten. Daarom was ik één van de eersten die alles ging scannen. Dat was even werk maar gaf ons financiële bedrijf wel een voorsprong.
Ik weet vanuit de praktijk hoe dingen zouden moeten werken in de ICT. Of het nu firewalls, VoIP, werken op afstand of printers zijn; ik heb alles wel eens bij de hand gehad of zelf aangeschaft. Met die praktische insteek kan ik als ‘ondernemer’ sparren en overleggen met de klant. De precieze details en het programmeerwerk laat ik graag over aan de collega’s.”
De knikkerbaan optimaliseren
“Bij Skyliner ben ik de smeerolie tussen het verkoopproces en de ICT specialisten. Door vanaf het eerste contact met de klant alles vast te leggen in structuren wil ik het proces intern zo optimaal mogelijk laten verlopen.
Ik denk vaak in knikkerbanen. Waar stopt de knikker in de baan? Dan moet daar een probleem opgelost worden. Dat vind ik het leukst om te doen!”
Iedere ochtend voor de wekker wakker
“Ik wil dingen doen waar ik blij van word en bij Skyliner krijg ik die kans. Dat zorgt dat ik altijd voor de wekker wakker ben en niet kan wachten om te beginnen. Ik krijg alle vrijheid om met mijn kwaliteiten iets toe te voegen aan dit mooie bedrijf. En daar word ik enthousiast van!”