hip telefonie blog

Bij Skyliner zorgen we er graag voor dat uw bedrijf altijd telefonisch bereikbaar is. Dat realiseren we aan de hand van Hosted IP (HIP) telefonie, een telefooncentrale vanuit de ‘Cloud’. Met HIP telefonie bent u altijd en overal bereikbaar op elk toestel, vast én mobiel. Hoe dat werkt? Dat leggen we u graag uit in deze blog aan de hand van vijf belangrijke voordelen.

Hoe werkt HIP telefonie?

HIP telefonie is een telefooncentrale, niet in huis, maar in de ‘Cloud’. Er wordt niet (meer) gebeld over de traditionele telefoonverbindingen, maar beveiligd over de internetverbinding. Het telefonieverkeer gaat dan naar de centrale in een data center. De centrale is altijd up-to-date en redundant (meervoudig) uitgevoerd, hierdoor is de kans dat uw centrale uitvalt erg klein. De centrale beschikt over de nieuwste functionaliteiten waardoor u efficiënter kunt werken, denk aan informatie over beschikbaarheidsstatus en het integreren van de centrale met computers, zodat u tijdens het (video)bellen ook schermen met elkaar kunt delen. Daarnaast is bellen via internet (ook wel VoIP genoemd) goedkoper in vergelijking met traditionele belkosten.

De HIP telefooncentrale brengt dus heel wat voordelen met zich mee, waardoor het ook voor uw bedrijf relevant is. We hebben de vijf belangrijkste voordelen voor u op een rij gezet. Lees gerust verder en laat u overtuigen.

Voordeel 1: U betaalt een vaste prijs per maand

Met een HIP telefooncentrale betaalt u een vaste prijs per maand voor telefonie. Aan de hand van de gekozen functionaliteiten en het aantal gebruikers wordt deze prijs bepaald. U hoeft dus geen grote investering te doen voor een nieuwe telefooncentrale en uw telefoniekosten zijn transparant en maandelijks voorspelbaar.

Voordeel 2: Uw telefooncentrale is flexibel

Uw centrale is maandelijks op te schalen (of terug te schalen). Het is bijvoorbeeld eenvoudig om een extra gebruiker aan de telefooncentrale toe te voegen. Daarnaast zijn functionaliteiten per maand eenvoudig toe te voegen of te verwijderen. U betaalt alleen wat u gebruikt en niet wat u de komende jaren verwacht te gebruiken (zie voordeel één).

Voordeel 3: Uw telefooncentrale is altijd up-to-date

Updates in de telefooncentrale worden automatisch uitgevoerd, zodat u altijd beschikt over de nieuwste versies aan functionaliteiten. Met HIP telefonie investeert u dus in een toekomstvaste oplossing.

Voordeel 4: Koppelen met CRM (efficiëntie)

Met HIP telefonie is een koppeling met veel CRM pakketten mogelijk. Hierdoor kunnen uw medewerkers snel en eenvoudig klanten bellen of kunnen ze de juiste klantgegevens gepresenteerd krijgen wanneer ze gebeld worden door de klant.

Voordeel 5: Integreren vast en mobiel (VaMo)

U kunt uw mobiele telefonie integreren met de HIP telefooncentrale. Op deze manier bent u flexibel en met één nummer overal op elk toestel (vast en/of mobiel) bereikbaar, zonder hoge doorschakelkosten. Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om met uw mobiele telefoon uw telefooncentrale te bedienen. Deze functionaliteitstool heet HIPPER.

Meer weten?

Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden en voordelen van HIP telefonie. Wilt u meer weten over HIP en de winst die u met HIP kunt behalen? Onze medewerkers staan u graag te woord. Wij zijn te bereiken op 0318 – 49 50 50 of mail naar info@skyliner.nl. We doen u graag een passend aanbod of geven u een ‘live’ demonstratie om de vele mogelijkheden en oplossingen te tonen.