In de afgelopen 25 jaar dat Skyliner nu bestaat is er veel gebeurd en veranderd. Zo ook met het uiterlijk van ons logo. We hebben onze logo’s van vroeger eens tegenover ons huidige logo en ons jubileumlogo gezet. Het verschil is duidelijk te zien en staat gelijk ook symbool voor de ontwikkelingen die wij de afgelopen jaren als bedrijf hebben gemaakt.
Van 1990 tot 2006
Ons eerste logo was tot nu toe ook het logo dat we de langste periode hebben gebruikt. De slogan ‘no nonsense automatisering’ stond centraal voor de werkwijze van wat toen nog een eenmanszaak was. In ons dienstenpakket zat het bouwen van computers, automatiseringsdiensten en ontwikkeling van software. Het logo toonden wolken op de achtergrond, omdat een Skyliner een vliegtuig is die vaak een witte streep achter zich laat in de lucht en tussen de wolken vliegt. De naam is ontstaan vanuit de vroegere zendamateur hobby van Roy van Manen, de oprichter van Skyliner.
Van 2007 tot 2013
In 2007 is gekozen voor een nieuw logo, waarin de scherpe lijnen van het eerste logo iets zijn afgezwakt. De term ‘no nonsense’ is verdwenen en er is gekozen voor een donkere kleur blauw. Het eerste logo uit 1990 was verouderd en toe aan een modernisering. Er is bewust gekozen om de term ‘automatisering’ te behouden, omdat aan de naam alleen niet af te lezen is in welke bedrijfstak wij actief zijn. Bij dit logo hebben we een tijdlang de pay-offs “heldere ICT oplossingen” en “automatisering voor het MKB” gevoerd.
Van 2014 tot heden
In 2014 is opnieuw besloten om het logo van Skyliner onder de loop te leggen. Dit keer ging het om een radicale vernieuwing in combinatie met onze complete huisstijl en website. De reden voor het laten ontwerpen van een nieuw logo en de bijbehorende huisstijl, was het resultaat van een interne professionaliseringsslag. De nieuwe koers die we intern hadden gekozen, moest ook vertaald worden naar buiten in ons handelen én in onze uitstraling. Ons huidige logo is hiervan het resultaat, waarin de nieuwe pay-off “ICT is mensenwerk” centraal is komen te staan.
Betekenis jubileumlogo 25 jaar
Voor ons 25 jarig jubileum hebben wij een speciaal en tijdelijk logo laten ontwerpen, dat een gedeelte van onze geschiedenis laat zien. Er is bijvoorbeeld bewust gekozen voor de kleur ‘zilver’, dat symbool staat voor een jubileum van 25 jaar. De betekenis van de ‘wolk’ is tweeledig. In de eerste plaats staat hij symbool voor het werken in de ‘cloud’ en de oplossingen die Skyliner daarvoor biedt. Daarnaast is het een verwijzing naar ons eerste logo. Als laatste element in het logo staan alle nullen en enen voor de wereld van de bits en bytes.